22 англійська мова



Thursday,the 30th of March
Прочитайте питання, та дайте відповідь заносячи відповіді у таблицю. Проблема- вирішення-результат

Подивіться на фото на заповнить таблицю своїми асоціаціями!!!!



На головній сторінці блогу знаходимо посилання на підручник.
Вікриваєсо сторінку 228, та виконуємо вправи 2,3.


Tuesday, the 28th of March

На головній сторінці блогу знаходимо посилання на підручник.
Вікриваєсо сторінку 215, та виконуємо вправи 1,2.
 на питання другої вправи відповіді даємо письмово!



                               Tuesday,the 21st of March
Focus on Youth

На головній сторінці блогу знаходимо посилання на підручник.
Вікриваєсо сторінку 204, та виконуємо вправи 2,3,4.
вправа 2- прочитати текст, вправи 3,4- виконуємо письмово!




Thursday, the 16th of March
Прочитати текст, заповнити пропуски .




Wednesday, the 15th of March

Натискаємо на аудіювання Listening, проходимо завдання, натискаємо на Finish, робимо скрін та надсилаємо мені. Вірю у вас все вийде!


Thursday,the 9th of March

Complete sentences A-D with the verbs: charge, emppty, fill...with, load/unload, switch on/off,turn down/up


Wednesday,the 8th of March
Доповніть фрази використовуючи запропоновані дієслова.




Thursday, the 2nd of March
Inventions and Livestyle
Lesson 39-40
Винаходи та винахідники. Мобільний телефон
Продивіться віде, випишіть слова в словник. За допомогою відео складіть перелік винаходів!

Wednesday, the 1st of March

Після виконання тесту , надішліть скріншот мені. Ті,хто мріють отримати оцінку вищу ніж 6, обирають будь-якого  з персонажей тесту і готує повідомлення про нього.


Thursday, the 23rd of February






Thursday, the 16th of February
read the webpage!
Прочитайте вебсайт. Виконайте вправу 3. з'єднавши слова та фрази з визначенями!



ДЗ. Зі словами,які підкреслені в статті, скласти речення!

Thursday, the 9th of February


Прочитати вправу №1. Домашнє задання- вправа 2,3




Thursday, the 2nd of February

Careers



homework 

Read the text(ex1). Match the words 1-6 with the definitions A- F
Прочитати текст, вправа 1, виконати вправу 3 

Thursday,the 26th of January

My future profession

I want to be a railwayman, because …, that’s why I have entered this technical lyceum.

-my parents (relatives) are railwaymen too and I want to continue this family tradition

- It was always my dream (since the childhood)

- after graduating I am guaranteed the work

- свій варіант


If I work at my qualification, I can become a .... ( своя професія)

At this technical lyceum we have to study a lot of general and special subjects. Especially important for me are: protection of labour, station automatics systems, railway haul automatics systems, safety measures, organization of maintenance, assembling and setting up, fundamentals of management engineering.

ДЗ: Доповнити розповідь своїми фразами та реченнями, або прикладами фраз ,які виділенні курсивом).

Написати розповідь в зошит, записати голосове повідомлення та відправити мені на перевірку.(через вайбер)Tuesday,the 27th of December
Writing test

Your English friend is preparing for his/her school leaving examinations and feels very nervous as the exam dates are approaching fast. He/she wants your advice on how to deal with exam stress. Write him/her a letter in which you

  • express your understanding of his/her problem and support him/her
  • share several ways of preparing for exams
  • give some tips on how to reduce stress and calm down before and during exams

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.

Good luck


Monday, the 20th of December
 Шановні учні! Сьогодні виконуємо контрольну роботу за перший семестр. всі завдання виконуємо тестове. Ті,хто мріє отримати оцінку більше середнього, після тестового завдання, виконую письмове завдання в своєму зошиті, і напраляє на перевірку.




GOOD LUCK




Tuesday, the 13th of December

Натискаємо на слово   і виконуємо інтерактивне завдання.
Результати своєї діяльності- надсилаємо мені!!!


Tuesday,the 6th of December
Світова кухня


Виконуємо інтерактивну вправу. в кінці натискаємо на слово FINISH та робимо скріншот вашої оцінку та надсилаємо мені.


Tuesday,the 29th of November




Do Ex. in your copybook





Tuesday, the 22nd of November





Tuesday, the 15th of November

Перейдіть за посиланням та виконайте запропоновані завдання. Зробіть скріншот або сфотографуйте результат та відправляйте мені через Вайбер, Телеграм або електрону пошту.

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Reading_comprehension/Food_Around_the_World_ah62682bo


Tuesday,the 8th of November
Focus on
Read the text below.For questions 1-10 choose the correct answer A,B,C or D.









Tuesday,the 1st of November

Focus on exam






Tuesday, the 25th of October


1)


2)Group up the adjectives into the appropriate columns.
 tactful               fussy          hard-working          tactless
responsible               polite                  quiet          lazy
talkative                rude                 nervous        mature
strict                tidy              sensitive           relaxed


usually positive                        usually negative         could be either

3) Add one of these prefixes un, im, ir,in  to each of the words from  the box to make opposites

for example: critical- uncritical

critical, mature,polite,responsible,sensitive,tidy





Tuesday, the 18th of October

Read what teenagers sometimes say about the points that annoy them in their parents.

Прочитайте текст






2) Уявіть себе на місці одного з спікерів і поясніть(письмово) щоб ви робили ,якщо були б в такий самій ситуації.

Wednesday, the 12th of October

1st Conditional

Переписать структуру першого умовного речення(Structure)

Відкрити дужки, утворюючи перше умовне речення. За зразком вище

First Conditional Exercise Put the verb into the correct first conditional form. 

1. If I __________________ (go) out tonight, I __________________ (go) to the cinema. 

2. If you __________________ (get) back late, I __________________ (be) angry.

 3. If we __________________ (not / see) each other tomorrow, we __________________ (see) each other next week. 

4. If he __________________ (come), I __________________ (be) surprised. 

5. If we __________________ (wait) here, we __________________ (be) late. 

6. If we __________________ (go) on holiday this summer, we __________________ (go) to Spain. 

7. If the weather __________________ (not / improve), we __________________ (not / have) a picnic.

8. If I __________________ (not / go) to bed early, I __________________ (be) tired tomorrow. 

9. If we __________________ (eat) all this cake, we __________________ (feel) sick. 

10.If you _________ (not / want) to go out, 

I __________________ (cook) dinner at home.


Домашня робота

Практикувати граматичну конструкцію

практикувати граматичну конструкцію , надіслати скрін готової вправи



 Tuesday, the 11 th of October

Unit 1.Ми повернулись до навчання

Being Student


                                                                             


video 


Complete the text with the correct words

from the box.

achievement, adjustment, admit, attitude, average, colleges, common,

failure, grade, letter, marking, method, minimum, occasionally, pass,

percentage, perfect, progress, record, reports, school, teacher

GRADING

Grading is a (1) ... used in schools to (2) ... students’ achievements.

Almost every (3) ... keeps a record of each student’s (4) ... in order to

have some basis for measuring his (5) ... . The record supplies

information for (6) ... to parents. Universities and (7) ... often use this

information to help determine whether they should (8) ... a student.

For a long time, the most (9) ... method of recording achievement

was by (10) ..., with a mark or (11) ..., of 100 per cent representing

(12) ... achievement. The (13) ... mark for a (14) ... was usually 70 per

cent, and for (15) ... work, about 80 per cent. Today, the letters A, B,

C, D, E and (16) ... F, are much more commonly used. The mark A

stands for exceptional achievement, and E or F means (17) ... .

A few schools use no (18) ...

system at all. Instead, each (19)

... writes a detailed (20) ... to

the parents. Such letters report

the student’s progress, (21) ...

activities and social (22) ... .  

Homework

homework

Комментариев нет:

Отправить комментарий

HELLO, MY DEAR FRIENDS!!!! LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IS VERY IMPORTANT AS LANGUAGE IS A MEANS OF COMMUNICATION. ПІДРУЧНИК Англійська мова ...