I.Make a list of 10 inventions and decide on:
Tuesday, the 21st of February
Tuesday, the 14th of FebruaryTraditional British MealsRead the article page 88-89 in the book. Copy and complete the table page 90прочитати текст з підручника( Оксана Карп'юк 10 ), посилання на електронний підручник, на головній сторінці блогу. Заповнити таблицю на ст.90 та надіслати мені на перевірку зручним способом( вайбер,телеграм, пошта)
Tuesday, the 7th of Februaryперейдіть за посилання, прослухайте аудіозапис, та виконайте інтерактивне завдання. Вкінці натисніть finish, зробіть скріншот та надішліть мені
Tuesday,the 31st of JanuaryWrite your own sentences and send me for checkingTuesday,the 24th of JanuarySecond conditional
Выделенное описание из Интернета
Опорний конспект
Second Conditional (друге умовне речення) використовуємо тоді, коли говоримо про те, що хотіли б зробити в теперешньому або майбутньому часі, але на даний момент неможливе. Дія нереальна
Second Conditional робиться за допомогою if + Past Simple, а у другій частині реченняу використовується would + дієслово у формі інфінітиву.
If + Past Simple -------- would + verb
Приклади:
If I wereyou I would continue this a business. — Якби я був тобою,я б продовжив цю справу.
She would go there if she had a car. — вона б поїхала туди,якби вона мала машину(зараз машини немає).
We would not be late for the concert, if you gathered quickly. — миб не запізнилися на концерт, якби ти збиралася швидше.
Приклад
If I (have) such a car, I (paint) it in red. — If I had such a car, I would paint it in red.
Розкрийте дужки.
- If I (be) you, I (study for exams).
- If we (have) a car, we (go) for a drive in the country.
- Kim (buy) some new clothes if she (have) enough money.
- If cameras (not/cost) so much, we (buy) one.
- John (lend) you some money if you (ask) him.
- He (open) the door if he (have) the key.
- We (paint) the house if we (have) the time.
- If she (get) good grades, she (go) university.
- If I (be) rich, I (never/work) again.
- Helen (post) the letters if she (have) some stamps.
Monday,the 26th of DecemberWriting testYour English friend is preparing for his/her school leaving examinations and feels very nervous as the exam dates are approaching fast. He/she wants your advice on how to deal with exam stress. Write him/her a letter in which you
- express your understanding of his/her problem and support him/her
- share several ways of preparing for exams
- give some tips on how to reduce stress and calm down before and during exams
Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.
Good luck
Monday,19th of Decembercontrol work
Працюємо на семестровою контрольною роботою. Свої результати мені не направляємо. Все бачу!Good luck
Second Conditional робиться за допомогою if + Past Simple, а у другій частині реченняу використовується would + дієслово у формі інфінітиву.
If + Past Simple -------- would + verb
Приклади:
If I wereyou I would continue this a business. — Якби я був тобою,я б продовжив цю справу.
She would go there if she had a car. — вона б поїхала туди,якби вона мала машину(зараз машини немає).
We would not be late for the concert, if you gathered quickly. — миб не запізнилися на концерт, якби ти збиралася швидше.
Приклад
If I (have) such a car, I (paint) it in red. — If I had such a car, I would paint it in red.
Розкрийте дужки.
- If I (be) you, I (study for exams).
- If we (have) a car, we (go) for a drive in the country.
- Kim (buy) some new clothes if she (have) enough money.
- If cameras (not/cost) so much, we (buy) one.
- John (lend) you some money if you (ask) him.
- He (open) the door if he (have) the key.
- We (paint) the house if we (have) the time.
- If she (get) good grades, she (go) university.
- If I (be) rich, I (never/work) again.
- Helen (post) the letters if she (have) some stamps.
Your English friend is preparing for his/her school leaving examinations and feels very nervous as the exam dates are approaching fast. He/she wants your advice on how to deal with exam stress. Write him/her a letter in which you
- express your understanding of his/her problem and support him/her
- share several ways of preparing for exams
- give some tips on how to reduce stress and calm down before and during exams
Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.
Good luck
Monday, the 5th of DecemberUnit: The UK and UkraineПродивіться відео за постланням нижче
Watch the video
Monday, the 28th of November Today we try to write CV(Curriculum Vitae)
CV is short for “Curriculum Vitae” — a Latin phrase which roughly translates to “course of life.” It is a document that summarizes the main professional achievements of your life. If you are applying for a job, a grant or another prestigious opportunity, you might be asked to send a CV as part of your application.
1) Read the CV
2) Write your CV(Imagine that you are looking for a part-time job of a shop-assistant
Monday, the 21st of November
1. If you like to work at your home, you can call Speedy Plumbers. TRUE / FALSE2. If you like to fix sinks, you can call Bob. TRUE / FALSE3. You don’t need an interview if you want to become an astronaut. TRUE / FALSE4. Ali has a new restaurant. TRUE / FALSE5. You might have to work with animals at the Space Agency. TRUE / FALSE6. The Hollywood movie company is looking for people with acting experience.TRUE / FALSE7. You can start work next week at the restaurant. TRUE / FALSE8. You must go to Sometown, U.S.A. if you want to become rich. TRUE / FALSE9. Ali’s Restaurant is located on Main Street. TRUE / FALSE10. You should call tomorrow if you want to work at Speedy Plumbers. TRUE / FALSE
Monday,the 14th of November
Вправа 1 .Напишіть назви професій використовуючи суфікси та розташуйте їх у потрібну колонкуВправа 2. Назвіть професії.Завдання для тих,хто предендує на вищий бал.
Після усіх попередніх вправ, дайте відповіді на запитання(письмово)
2) Розказати,яка професія, як підробіток, є привабливою для тебе.Tell about your the best variant for summer job. Why?
Thursday,the 3rd of NovemberЛистування. Стилі листів
Ділове листування. Резюме. Заява
Чим відрізняється офіційний лист від неофіційного? По перше, тим, що пишучи, наприклад, своєму другові, ви не сковані жодними формальностями та з основних правил, яких слід дотримуватись є лише типовий початок-привітання і закінчення. Все решта – політ вашої фантазії.
Формальний лист на англійській мові має свої певні правила і стабільну структуру, якої слід дотримуватись. Попри те, що для таких листів є певний ряд вимог і правил, від яких краще не відходити, їх писати зовсім не складно, знаючи певні секрети та маючи достатній словниковий запас для грамотного висловлення думки.
Якщо в загальному проаналізувати ділове листування англійською, можна простежити одну і ту ж структуру у всіх листах, або іншими словами, «базу». Лист повинен містити у собі певні блоки інформації:
- Sender’s name and address – зліва, як правило, пишеться інформація про відправника (адреса та інші контакти, такі, як телефон, електронна пошта, факс);
- Recipient’s address – внизу справа розміщується адреса реципієнта;
- Date – дата відправлення;
- Salutation – звернення до отримувача «Dear…(ім’я)», або, якщо ім’я отримувача невідоме – «Dear Sir or Madam»;
- Main body – головна частина, в якій викладається суть звернення;
- Clothing – підсумок основної думки, побажання («I am looking forward to…», «Thank you, in adwance, for taking time to respond to my …»);
- Sender’s initials – ініціали відправника;
- Signature – підпис
Лист заява на роботу на англійській мові Переклад From: Mr Andrew Stain
5638 Wall Street,
Vancouver
To: Chinese Language School
2090 Green Street
Los Angeles, California
June 02, 2021
Dear Sir or Madam,
I am writing to apply for the post for the Chinese language teacher which I saw advertised in the May edition of the magazine CUB Jobs. Please find my enclosed curriculum vitae.
I feel I have the required qualifications. I have Master`s degrees in Chinese and Pedagogy. I have also worked extensively with students in United Kingdom and China.
Since my second degree is Pedagogy, I have an in-depth understanding of the way children behave. I have always been able to establish excellent working relationships with my students and their parents. I think my education and working experience would allow me to make a significant contribution to your organization.
Thank you for taking time to review my application. I look forward to speaking more with you about my candidacy. Feel free to contact me any time.
Yours Sincerely,
Andrew Stain
Від: Містер Ендрю Стейн
5638 Уолл Стріт,
Ванкувер
Для: Школа Шитайської Мови
2090 Ґрін Стріт
Лос-Анджелес, Каліфорнія
31 червня 2021 року
Шановний пан чи пані,
Я пишу, щоб подати заявку на посаду викладача китайської мови, яку, як я бачив, рекламували у травневому виданні журналу CUB Jobs. Будь ласка, перегляньте мою біографію, яку я додаю.
Я відчуваю, що маю необхідну кваліфікацію. Володію ступенем магістра з китайської мови та педагогіки. Я також багато працював з учнями у Великобританії та Китаї.
Оскільки мій другий ступінь — педагогіка, я глибоко розумію поведінку дітей. Я завжди міг налагодити чудові робочі стосунки зі своїми учнями та їх батьками. Я думаю, що моя освіта та досвід роботи дозволять мені зробити вагомий внесок у вашу організацію.
Дякую, що приділили час на розгляд моєї заяви. З нетерпінням чекаю, щб поговорити з вами більше щодо моєї кандидатури. Не соромтесь зв’язатись зі мною в будь-який час.
З повагою,
Ендрю Стейн
Домашня роботаОзнайомтесь з основними хитрощами написання офіційного листа.
Напишіть власний лист за зразком
Monday, the 31st of October
homework
Листування. Стилі листів
Ділове листування. Резюме. Заява
Чим відрізняється офіційний лист від неофіційного? По перше, тим, що пишучи, наприклад, своєму другові, ви не сковані жодними формальностями та з основних правил, яких слід дотримуватись є лише типовий початок-привітання і закінчення. Все решта – політ вашої фантазії.
Формальний лист на англійській мові має свої певні правила і стабільну структуру, якої слід дотримуватись. Попри те, що для таких листів є певний ряд вимог і правил, від яких краще не відходити, їх писати зовсім не складно, знаючи певні секрети та маючи достатній словниковий запас для грамотного висловлення думки.
Якщо в загальному проаналізувати ділове листування англійською, можна простежити одну і ту ж структуру у всіх листах, або іншими словами, «базу». Лист повинен містити у собі певні блоки інформації:
- Sender’s name and address – зліва, як правило, пишеться інформація про відправника (адреса та інші контакти, такі, як телефон, електронна пошта, факс);
- Recipient’s address – внизу справа розміщується адреса реципієнта;
- Date – дата відправлення;
- Salutation – звернення до отримувача «Dear…(ім’я)», або, якщо ім’я отримувача невідоме – «Dear Sir or Madam»;
- Main body – головна частина, в якій викладається суть звернення;
- Clothing – підсумок основної думки, побажання («I am looking forward to…», «Thank you, in adwance, for taking time to respond to my …»);
- Sender’s initials – ініціали відправника;
- Signature – підпис
Лист заява на роботу на англійській мові Переклад From: Mr Andrew Stain
5638 Wall Street,
Vancouver
To: Chinese Language School
2090 Green StreetLos Angeles, California
June 02, 2021
Dear Sir or Madam,
I am writing to apply for the post for the Chinese language teacher which I saw advertised in the May edition of the magazine CUB Jobs. Please find my enclosed curriculum vitae.
I feel I have the required qualifications. I have Master`s degrees in Chinese and Pedagogy. I have also worked extensively with students in United Kingdom and China.
Since my second degree is Pedagogy, I have an in-depth understanding of the way children behave. I have always been able to establish excellent working relationships with my students and their parents. I think my education and working experience would allow me to make a significant contribution to your organization.
Thank you for taking time to review my application. I look forward to speaking more with you about my candidacy. Feel free to contact me any time.
Yours Sincerely,
Andrew Stain
Від: Містер Ендрю Стейн
5638 Уолл Стріт,
Ванкувер
Для: Школа Шитайської Мови
2090 Ґрін Стріт
Лос-Анджелес, Каліфорнія
31 червня 2021 року
Шановний пан чи пані,
Я пишу, щоб подати заявку на посаду викладача китайської мови, яку, як я бачив, рекламували у травневому виданні журналу CUB Jobs. Будь ласка, перегляньте мою біографію, яку я додаю.
Я відчуваю, що маю необхідну кваліфікацію. Володію ступенем магістра з китайської мови та педагогіки. Я також багато працював з учнями у Великобританії та Китаї.
Оскільки мій другий ступінь — педагогіка, я глибоко розумію поведінку дітей. Я завжди міг налагодити чудові робочі стосунки зі своїми учнями та їх батьками. Я думаю, що моя освіта та досвід роботи дозволять мені зробити вагомий внесок у вашу організацію.
Дякую, що приділили час на розгляд моєї заяви. З нетерпінням чекаю, щб поговорити з вами більше щодо моєї кандидатури. Не соромтесь зв’язатись зі мною в будь-який час.
З повагою,
Ендрю Стейн
Monday, the 24th of October
Choosing a CareerСучасні професії
1.Which jobs below are in the photos? How many more jobs can you think of in two minutes?
- the most dangerous?- the easiest?the best paid?the most stressful?
3.Find jobs from the Vocabulary box for the people in the sentexes belowhe/she...- works in a hospital______(doctor/nurse)-helps people on holiday_______- draw pictires of buildings for builders__________- makes parks look beautiful______answers the phone in an office or a hotel________
Monday,the 17th of October
Який я?
I. Complete each sentence with these `personality` words.
Доповніть речення поданими словами, запишіть їх.
shy, reliable, selfish, spoilt, sociable, ambitious
1. My little brother hates meeting new people. He never knows what to say. He`s quite …………...
2. 2.My aunt wants to be successful in her life. She`s very ………………...
3. 3.My cousin is very friendly and he enjoys being with other people. He is ……...
4. 4.Their son behaves badly because he is given everything he want. I think he really …………. boy.
5. 5.She never thinks of anybody but herself. I wish she would be less ………….
6. 6. His wife is a person you can really trust. She is a ………. person.
Для закріплення лексики- пройдіть тестування. Відправляти мені результати не потрібно. Тестування відкрите до 18.00
I. Complete each sentence with these `personality` words.
Доповніть речення поданими словами, запишіть їх.
shy, reliable, selfish, spoilt, sociable, ambitious
1. My little brother hates meeting new people. He never knows what to say. He`s quite …………...
2. 2.My aunt wants to be successful in her life. She`s very ………………...
3. 3.My cousin is very friendly and he enjoys being with other people. He is ……...
4. 4.Their son behaves badly because he is given everything he want. I think he really …………. boy.
5. 5.She never thinks of anybody but herself. I wish she would be less ………….
6. 6. His wife is a person you can really trust. She is a ………. person.
Wednesday, the 12th of October
Граматика. Used to
1) створюємо стислий конспект
Використання конструкції used to в заперечних та питальних реченнях не характерно та небажано для англійської мови, однак в розмовному мовленні такі речення інколи можуть зустрічатися.
Заперечне речення утворюється за допомогою допоміжного дієслова did (форма минулого часу від do), після якого використовується use to у першій формі та простий інфінітив смислового дієслова.
2) Практикуємо використання конструкції через виконання інтерактивної вправи
Домашня робота
Відкрийте дужки, використовуючи конструкцію used to ТА НАПИШІТЬ ПРО ТЕ,ЩО ЛЮДИ РОБИЛИ РАНІШЕ, А ЗАРАЗ НІ
- Ann … (buy) white bread, but now she buys brown bread.
- Susan … (drink) black coffee, but now she drinks white.
- Henry … (smoke) a pipe, but now he doesn’t smoke at all.
- My dad … (run) 5 km every day, but now he doesn’t run.
- My wife … (spend) much money on clothes, but now she spends it on travelling.
Tuesday, the 14 of June
Контроль говоріння!
Оберіть одну з тем. підготуйте невелику розповідь до цієї теми. Будьте готові розказувати її на уроці або запишіть її як голосове повідомлення
People and Relationships
Choose the Career!
Why Go to School?
National Cuisine
Communication Technologies
Is the Earth in Danger?
The World of Painting
Do You Like Sports?
Tuesday,the 7th of June
Доброго ранку! Сьогодні маємо Контроль письма. Вашим завданням є написати есе за планом нижче!
WritingYour physical education teacher asked you to write an essay discussing pros and cons of team sports. Write: • whether you and your friends play sports; what sports you play; • whether you like playing in a team or you prefer exercising on your own; • what the advantages and disadvantages of playing sports in a team are; • give advice on how to develop skills working in a team. Write an essay of at least 100 words. Не меньше 100 слів( на початковий рівень та середній- на 50-80 слів) Написати есе за планом вище і надіслати на перевірку в зручний для вас спосіб!!!
Tuesday, the 17th of MayListening Переходимо на фінішну пряму, до завершення навчального року. Попереду 4 мовленнєві діяльності( аудіювання, читання, говоріння, письмо)Почнемо з аудіювання. Вашим завданням на сьогодні є завдання, натиснувши на посилання нижче після проходження тесту( слухаємо, надаємо правильні відповіді) натискаємо на слово Finish, check your answer, робимо скріншот та надсилаємо мені зручним способом( електрона пошта, вайбер, телеграм)
Tuesday,the 10 th of MayUnit: Sport
To match the pictures with the definition.З'єднайте картинки з визначенням.
Tuesday, the 3rd of May
Олімпійські ігриПрочитати текст, відповісти на запитання після тексту.
Тuesday, the 26th of AprilCheck your skills
Сьогодні маємо останній урок з теми " Мистецтво". Тому 1) виконуємо тестове завдання,натиснувши на слово тут( виділенне синім)
Мені скріншоти не надсилаємо,бачу.
2) Виконуємо вправу з зошиті і надсилаємо на перевіркуRead the text and choose the correct word for each space.Seaside artistHe was once a textile desigher for a leading fashion house, but these days Andrew Ruffhead turns seaside rubbish into art. Andrew is what is something (1)____ a beachcomber. He goes out gathering rubbish on his local beach,where all sorts of interesting things are (2)___up. He later uses these as the (3)___ materials for his artwork, mostly sculpures and collages in the shape of fish,like tuna, and crustaceans,(4)___ crabs and lobsters. Andrew`s eye-catching work, which looks equally good in kitchen, bathrooms and gardens, has been a great success with seaside fans all over the globe, with his funky fish drifting as (5)___ afield as Greece and Cape Cod in New England.(6)__ as Andrew can tell you which beach the matelials from each sculpture came from, he is also(7)"___ to know where his work will be hung. It is this interaction with the public that he particularly enjoys. Open to the public by (8)___, his small informal studio also (9)___ him with an opportunity to get direct (10)__ from his customers. People often bring their own beach finds to the studio, although they are not always willing to (11)____ their treasures, preferring to (12)____ Andrew`s advice about how to make them into works of art. It`s advice that Andrew`s happy to give.1 a) named b) known c) called2. a) thrown b) washed c) dumped3. a) natural b) crude c)raw4. a) such as b)much as c)for instance5. a) distant b) long c) far6. a) indeed b) just c) rather7. a) desire b) keen c) wish8.a) schedule b) appointment c) timetable9. a) provides b) gains c) gives10. a) rewiew b) feedback c) opinion11. a) let go b) part with c) give out12. a) search b) enquire c) seek
3) дз: повторюємо лексику та граматику з теми
Tuesday, the 19th of AprilВідомі
художники світу та їх твори
З'єднати картину з автором
Saturday, the 16th of April Жанри живопису. Традиції мистецтва в УкраїніWrite down the words into your dictionaryЗаписати слова в словник
З'єднати слово з визначенням
Wednesday, the 13th of April
Unit: Природа і погода
Unit: Природа і погода
Saturday, the 09th of April.
Природні
катаклізми
List of environmental problems:
- deforestation
- water crisis/polluted water
- Hunting
- melting ice cap
- using toxic sprays for agriculture/farming
- plastic waste
- pollution from transportation
Обрати 3 з запропонованих природних катоклізм та заповнити таблицею( проблема, причина, ефект, вирішення) англійською.
Wednesday, the 06th of April
Wednesday, the 30th of MarchCheck your skills
Записати таблицю в зошит. Скласти розповідь про звичайний день Міллі за допомогою картинок з вправи 5
Thursday, the 24 th of March
Система освіти в Британії
HomeworkEX/#3 Fill in the gap
Wednesday, the 23rd of March
1. Lindsay _____ not been to France.
2. _____ you finished your homework?
3. They___ gone to a rock concert.
4. _____ you been to Japan?
5. We _____ never eaten Mexican food.
6. Andrea has _____ her umbrella.
7. _____ the sun come up?
8. The children ________ the lost puppy.
9. Wiwi's been a vegetarian _____ three years.
10. I haven't worked _____ last December.
1. Lindsay _____ not been to France.
2. _____ you finished your homework?
3. They___ gone to a rock concert.
4. _____ you been to Japan?
5. We _____ never eaten Mexican food.
6. Andrea has _____ her umbrella.
7. _____ the sun come up?
8. The children ________ the lost puppy.
9. Wiwi's been a vegetarian _____ three years.
10. I haven't worked _____ last December.
Дз: опрацювати та перенести таблиці собі у зошити. Виконати тестово 10 речень.
Для тих учнів, які бажають отримати підвищену оцінку , написати розповідь про свій навчальний заклад!!!! Надіслати на перевірку.
Wednesday, the 16th of March
Ставлення підлітків до навчання
Why do teachers give tests to students?
Do you like lyceum? Why? / Why not?
Are you a good student? Why? / Why not?
Do teachers have easy jobs? Why? / Why not?
What are your favorite school subjects? Why?
What three things can students do to get good school grades?
Do people ever stop learning? Why? / Why not?
How were schools different 100 years ago?
How will schools be different 100 years in the future?
Wednesday, the 23rd of February
Мобільний телефон. Культура спілкування
Mobile Phones
What do you call smart phone in other languages? keita-denwa (Japanese), handphone 핸드폰 Handeupon (Korean), teléfono móvil (Spanish), cellular (Portuguese).
Here is some introductory vocabulary
- Power Button (to turn on and off)
- Home Button (used to unlock)
- Volume Controls – Up and Down
- Sound Off Switch
- Settings
- WiFi – wireless networking
- Bluetooth – for wireless connection to other devices nearby such as headphones.
- Cellular Data – accessing the Internet over the mobile network
- Keyboards (English, Emoji, Japanese, Chinese, Thai, etc….), Shift, Cap Locks
- Icons – colourful symbols representing apps
- Vibrate – a quieter way of being alerted to a call or message notifications
- Flight mode – turn off mobile data and wifi connection so the phone stops transmitting and receiving signal.
- Home screen – what you see when you unlock your phone
- Ring Tone, Alert Tone …. the different sounds used to alert the user of an event.
What do you call smart phone in other languages? keita-denwa (Japanese), handphone 핸드폰 Handeupon (Korean), teléfono móvil (Spanish), cellular (Portuguese).
Here is some introductory vocabulary
- Power Button (to turn on and off)
- Home Button (used to unlock)
- Volume Controls – Up and Down
- Sound Off Switch
- Settings
- WiFi – wireless networking
- Bluetooth – for wireless connection to other devices nearby such as headphones.
- Cellular Data – accessing the Internet over the mobile network
- Keyboards (English, Emoji, Japanese, Chinese, Thai, etc….), Shift, Cap Locks
- Icons – colourful symbols representing apps
- Vibrate – a quieter way of being alerted to a call or message notifications
- Flight mode – turn off mobile data and wifi connection so the phone stops transmitting and receiving signal.
- Home screen – what you see when you unlock your phone
- Ring Tone, Alert Tone …. the different sounds used to alert the user of an event.
Actions
There are many actions you can do with a phone. Some of these are phrasal verbs (verb + preposition).
- Tap an icon
- Double tap
- swipe left
- swipe right
- scroll up
- scroll down
- turn on
- turn off
- turn up, turn down (the volume or brightness)
- plug in your earphones or charger
Some more actions:
- Send a message (text)
- Read a message, text, post, article, etc…
- Reply to a message
- Browse Facebook or Instagram
- Post a photo to Instagram or Facebook.
- Take a photo – a photo of yourself is a selfie.
- Edit a photo
- Make a call
- Choose a ringtone
- Answer a call
Text and Message are now used as verbs as well as nouns): I will text you when I get home. Message me when you get to work. Text is also a shortened form of text message: Send me a text.
There are many actions you can do with a phone. Some of these are phrasal verbs (verb + preposition).
- Tap an icon
- Double tap
- swipe left
- swipe right
- scroll up
- scroll down
- turn on
- turn off
- turn up, turn down (the volume or brightness)
- plug in your earphones or charger
Some more actions:
- Send a message (text)
- Read a message, text, post, article, etc…
- Reply to a message
- Browse Facebook or Instagram
- Post a photo to Instagram or Facebook.
- Take a photo – a photo of yourself is a selfie.
- Edit a photo
- Make a call
- Choose a ringtone
- Answer a call
Text and Message are now used as verbs as well as nouns): I will text you when I get home. Message me when you get to work. Text is also a shortened form of text message: Send me a text.
Домашня робота. 1.Заповнити пропуски 2. Скласти невеликий діалог з вивченими конструкціями та словами
Homework
Check your understanding: gap fill
Complete the sentences with a word from the box
soon you laugh shoulder friends see now much
1. LOL means ‘_______________ out loud’.
2. POS means ‘parent over _______________’.
3. TYVM means ‘Thank you very _______________’.
4. BCNU means ‘be seeing _______________’.
5. ASAP means ‘as _______________ as possible’.
6. OIC means ‘oh I _______________’.
7. TTFN means ‘ta ta for _______________’.
8. BFFL means ‘best _______________ for life’.
Wednesday, the 16th of February
Електронна пошта. Написання електронного лист
Нижче представлений ряд зразків фраз, які можуть бути корисні, якщо ви пишете діловий або неформальний лист.
Як почати переписку по email англійською?Виявляйте ввічливість і почніть листування з ввічливого звертання:
Dear Mr. Parker, / Dear Ms. Parker, / Dear Mrs. Parker, – Mr, — містер, Ms. – звернення до незаміжньої дамі, Mrs. – звернення до заміжньої дами.Dear Sir, або Dear Madam, – якщо ви знаєте стать адресата, але не знаєте імені.Dear Sir or Madam, – вживайте в разі, якщо не знаєте стать адресата.Dear partners, Dear colleagues – Шановні партнери, Шановні колеги.Hi Katya, Hello Katya – Привіт, Катя. Таке звернення прийнятно у разі неформальній листування.При формуванні неформального емейлу вітання може бути будь-яким, на ваш розсуд.
Перше речення у листіБудучи ініціатором листа, можете почати пропозицію з фрази:
I am writing in connection with – Я пишу у зв’язку з…I am writing to draw your attention – Я пишу з метою привернути Вашу увагу до…I am writing you to enquire about – Я пишу для того, щоб дізнатися про…I am writing on the subject of — Я пишу через…I am writing in reference to – Я пишу…Відповідаючи на отриманий лист, керуйтеся нижчезазначеним фразами:
Thank you for your email of 23th of May, asking about… — Дякую вам за лист від 23 травня з питанням про…Thank you for your prompt reply. – Дякую вам за швидку відповідь.Thanks for getting back to me. – Дякую за те, що відповіли мені.Thank you for contacting our company. – Дякуємо вам за звернення в нашу компаніюЗаключна фраза в електронному листіФінальна фраза донесе до адресата, яких дій ви від нього очікуєте.
If you have any questions, please feel free to contact me. – Якщо у Вас є які-небудь питання, будь ласка, зв’яжіться зі мною.I look forward to your reply/hearing from you – З нетерпінням чекаю Вашої відповіді.Thank you for cooperation – Дякую вам за співпрацю.Вкладення:
Якщо до листа прикріплено вкладення, напишіть про це в листі:
Please find attached… (documents from the meeting). – Будь ласка, знайдіть у вкладенні…I am attaching… (our commercial offer). – Я докладаю…В кінці листа, перед вашим ім’ям підпису, використовуються прикінцеві ввічливі фрази:
Truly yours; Yours faithfully (Відданий Вам).Your very sincere friend (Ваш щирий друг).Lovingly yours (Люблячий Вас).Yours ever; Ever yours, Yours as always ” Ваш).Cordially Yours (Щиро Ваш).Опрацювати сктруктуру написання листа (неформального), короткий конспект.Написати свій, за зразком ( про місце проживання та діяльність)Надіслати на перевірку👀
Wednesday, the 9th of February
UNIT: Наука і технічний прогрес
Communication Technologies
Виконайте завдання, пререйшовши за посиланням. Текст прочитати, перекласти, впр №3. Виконати вправу №2( після прочитання тексу). Вправа №4 виконати письмово в зошиті і надаслати на перевірку.
UNIT: Наука і технічний прогрес
Інтерактивна вправа
2. True or false? Read the fact file on the next page and circle true or false for these sentences.
a. Early computers were very big and could do maths. true false
b. Microchips are very small and store lots of information. true false
c. Alan Turing invented the microchip in 1958. true false
d. People started to buy computers to use at home in the 1970s. true false
e. The World Wide Web was created in 1979. true false
f. The first computer mouse was made of plastic. true false
Wednesday, the 2st of February
Food Around the World
This is an activity to discuss food around the world
Виконуємо завдання за посиланням, робимо скріншот та відправляємо мені в зручний для вас спосіб( Вайбер, Телеграм, електроннна пошта)
This is an activity to discuss food around the world
Friday, the 5 th of November
1/ Let`s think
what`s about this English proverb means?
Monday, the 1st of November
Україна та
Великобританія
Політичний устрій Великобританії (умовні речення 1 типу)
Державні свята Великобританії
Friday, the 29 th of October
Check your skills
1. Переходячи за посиланням виконайте тестове завдання. Чітко вказавши своє ім'я та прізвище. Надсилати мені відповідь непотрібно, я бачу ваш результат та час приділений на виконання цієї роботи. Не поспішайте, думайте.
Test
2. Виконайте завдання з використанням інтерактивної вправи, перейшовши за посиланням. Результати своєї роботи надішліть будь ласка на Viber( скрін оцінки)
25/10 lesson 18
Type of business letters
Lesson 19 Interview
Найбільшуживаніші питання на інтерв'ю
Homework Write the formal letter!
23.10 Unit Choose the career
Unit 4. Natianal Food. Харчування.
Традиції харчування у Британії
“We are what we eat”
Monday, the 18th of January
https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Reading_comprehension/Food_Around_the_World_ah62682bo
Опорний конспект
Second Conditional (друге умовне речення) використовуємо тоді, коли говоримо про те, що хотіли б зробити в теперешньому або майбутньому часі, але на даний момент неможливе. Дія нереальнаSecond Conditional робиться за допомогою if + Past Simple, а у другій частині реченняу використовується would + дієслово у формі інфінітиву.
If + Past Simple -------- would + verb
Приклади:
If I was you I would continue this a business. — Якби я був тобою,я б продовжив цю справу.
She would go there if she had a car. — вона б поїхала туди,якби вона мала машину(зараз машини немає).
We would not be late for the concert, if you gathered quickly. — миб не запізнилися на концерт, якби ти збиралася швидше.
Приклад
If I (have) such a car, I (paint) it in red. — If I had such a car, I would paint it in red.
Розкрийте дужки.
- If I (be) you, I (study for exams).
- If we (have) a car, we (go) for a drive in the country.
- Kim (buy) some new clothes if she (have) enough money.
- If cameras (not/cost) so much, we (buy) one.
- John (lend) you some money if you (ask) him.
- He (open) the door if he (have) the key.
- We (paint) the house if we (have) the time.
- If she (get) good grades, she (go) university.
- If I (be) rich, I (never/work) again.
- Helen (post) the letters if she (have) some stamps.
Monday, the 25th of January
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3078773
Wednesday, the 27th of January
Unit 5: Communication Technologies
I.Make a list of 10 inventions and decide on:
-the best invention
- the worst invention
- the most invention to you in your daily life
II.Label the numbered elements in the picture.
Підпишить пронумеровані елементи на картинці. Якщо виникає питання, шукайте в словнику нижче.
Комментариев нет:
Отправить комментарий