Група 11




Tuesday,  the 28th of March
Прочитайте діалог.
Зверніть увагу на те, як читаємо ціни англійською.
Домашнє Завдання: вивчити діалог напам'ять

Tuesday, the 21st of March
Електронна пошта. Написання електронного  листа


Прочитайте лист, уявіть, що ви переїхали до свого власного міста(села) минулого тижня. Напишіть своєму другові/подрузі ( дивись вправу 5)

Tuesday, the14th of March
Натискаємо на аудіювання Listening, проходимо завдання, натискаємо на Finish, робимо скрін та надсилаємо мені. Вірю у вас все вийде!

Tuesday,the 7th of March



Tuesday, the 28th of February
Unit : Communicatuon Technologies

I.Make a list of 10 inventions and decide on:

-the best invention

- the worst invention

- the most invention to you in your daily life

II.Label the numbered elements in the picture. 

Підпишить пронумеровані елементи на картинці. Якщо виникає питання, шукайте в словнику нижче.




Tuesday, the 21st of February

Tuesday, the 14th of February
Traditional British Meals
Read the article page 88-89 in the book. 
Copy and complete the table page 90
прочитати текст з підручника( Оксана Карп'юк 10 ), посилання на електронний підручник, на головній сторінці блогу. Заповнити таблицю на ст.90 та надіслати мені на перевірку зручним способом( вайбер,телеграм, пошта)

Tuesday, the 7th of February
перейдіть за посилання, прослухайте аудіозапис, та виконайте інтерактивне завдання. Вкінці натисніть finish, зробіть скріншот та надішліть мені


Tuesday,the 31st of January
Write your own sentences and send me for checking
Tuesday,the 24th of January
Second conditional

Выделенное описание из Интернета

The second conditional is used to imagine present or future situations that are impossible or unlikely in reality. If we had a garden, we could have a cat. If I won a lot of money, I'd buy a big house in the country. I wouldn't worry if I were you. The structure is usually: if + past simple >> + would + infinitive.

Опорний конспект

Second Conditional (друге умовне речення) використовуємо тоді, коли говоримо про те, що хотіли б зробити в теперешньому або майбутньому часі, але на даний момент неможливе. Дія нереальна

Second Conditional робиться за допомогою if + Past Simple, а у другій  частині реченняу використовується  would + дієслово у формі інфінітиву.

If + Past Simple -------- would + verb

Приклади:

If I wereyou I would continue this a business. — Якби я був тобою,я б продовжив цю справу.
She would go there if she had a car. — вона б поїхала туди,якби вона мала машину(зараз машини немає).
We would not be late for the concert, if you gathered quickly. — миб не запізнилися на концерт, якби ти збиралася швидше.

Приклад

If I (have) such a car, I (paint) it in red. — If I had such a car, I would paint it in red.

Розкрийте дужки.

  1. If I (be) you, I (study for exams).
  2. If we (have) a car, we (go) for a drive in the country.
  3. Kim (buy) some new clothes if she (have) enough money.
  4. If cameras (not/cost) so much, we (buy) one.
  5. John (lend) you some money if you (ask) him.
  6. He (open) the door if he (have) the key.
  7. We (paint) the house if we (have) the time.
  8. If she (get) good grades, she (go) university.
  9. If I (be) rich, I (never/work) again.
  10. Helen (post) the letters if she (have) some stamps.




Monday,the 26th of December
Writing test

Your English friend is preparing for his/her school leaving examinations and feels very nervous as the exam dates are approaching fast. He/she wants your advice on how to deal with exam stress. Write him/her a letter in which you

  • express your understanding of his/her problem and support him/her
  • share several ways of preparing for exams
  • give some tips on how to reduce stress and calm down before and during exams

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.

Good luck


Monday,19th of December
control work

Працюємо на семестровою контрольною роботою. Свої результати мені не направляємо. Все бачу!
Good luck



Monday, the 12th of December
Прочитайте текст. Зробіть завдання нижче( правда\неправда)

Monday, the 5th of December
Unit: The UK and Ukraine
Продивіться відео за постланням нижче

Watch the video



Зробіть інтерактивну вправу натиснувши тут


Monday, the 28th of November
 Today we try to write CV(
Curriculum Vitae)

CV is short for “Curriculum Vitae” — a Latin phrase which roughly translates to “course of life.” It is a document that summarizes the main professional achievements of your life. If you are applying for a job, a grant or another prestigious opportunity, you might be asked to send a CV as part of your application.

1) Read the CV
2) Write your CV(Imagine that you are looking for a part-time job of a shop-assistant 

Monday, the 21st of November


1. If you like to work at your home, you can call Speedy Plumbers. TRUE / FALSE
2. If you like to fix sinks, you can call Bob. TRUE / FALSE
3. You don’t need an interview if you want to become an astronaut. TRUE / FALSE
4. Ali has a new restaurant. TRUE / FALSE
5. You might have to work with animals at the Space Agency. TRUE / FALSE
6. The Hollywood movie company is looking for people with acting experience.
TRUE / FALSE
7. You can start work next week at the restaurant. TRUE / FALSE
8. You must go to Sometown, U.S.A. if you want to become rich. TRUE / FALSE
9. Ali’s Restaurant is located on Main Street. TRUE / FALSE
10. You should call tomorrow if you want to work at Speedy Plumbers. TRUE / FALSE

Monday,the 14th of November

Вправа 1 .Напишіть назви професій використовуючи 
суфікси та розташуйте їх у потрібну колонку
Вправа 2. Назвіть професії.

Завдання для тих,хто предендує на вищий бал. 

Після усіх попередніх вправ, дайте відповіді на запитання(письмово)

 Аnswer the questions.
1Do you think that it's necessary to have higher education to find a good job? Why do you think so?
2Which professions are definitely not for you? Why?

Monday,the 7th of November

1) З'єднати картинку з назвою роботи.


2) Розказати,яка професія, як підробіток, є привабливою для тебе.
Tell about your the best variant for summer job. Why?

3) Доповнити текст необхідними словами з таблиці.


Thursday,the 3rd of November

Листування. Стилі листів

Ділове листування. Резюме. Заява

Чим відрізняється офіційний лист від неофіційного? По перше, тим, що пишучи, наприклад, своєму другові, ви не сковані жодними формальностями та з основних правил, яких слід дотримуватись є лише типовий початок-привітання і закінчення. Все решта – політ вашої фантазії.

Формальний лист на англійській мові має свої певні правила і стабільну структуру, якої слід дотримуватись. Попри те, що для таких листів є певний ряд вимог і правил, від яких краще не відходити, їх писати зовсім не складно, знаючи певні секрети та маючи достатній словниковий запас для грамотного висловлення думки.

Якщо в загальному проаналізувати ділове листування англійською, можна простежити одну і ту ж структуру у всіх листах, або іншими словами, «базу». Лист повинен містити у собі певні блоки інформації:

  1. Senders name and address – зліва, як правило, пишеться інформація про відправника (адреса та інші контакти, такі, як телефон, електронна пошта, факс);
  2. Recipients address – внизу справа розміщується адреса реципієнта;
  3. Date – дата відправлення;
  4. Salutation – звернення до отримувача «Dear…(ім’я)», або, якщо ім’я отримувача невідоме – «Dear Sir or Madam»;
  5. Main body – головна частина, в якій викладається суть звернення;
  6. Clothing – підсумок основної думки, побажання («I am looking forward to…», «Thank you, in adwance, for taking time to respond to my …»);
  7. Sender’s initials – ініціали відправника;
  8. Signature – підпис
  9. Лист заява на роботу на англійській мовіПереклад

    From: Mr Andrew Stain

    5638 Wall Street,

    Vancouver

     

    To: Chinese Language School
    2090 Green Street

    Los Angeles, California

     

    June 02, 2021

     

    Dear Sir or Madam,

     

    I am writing to apply for the post for the Chinese language teacher which I saw advertised in the May edition of the magazine CUB Jobs. Please find my enclosed curriculum vitae.

    I feel I have the required qualifications. I have Master`s degrees in Chinese and Pedagogy. I have also worked extensively with students in United Kingdom and China.

    Since my second degree is Pedagogy, I have an in-depth understanding of the way children behave. I have always been able to establish excellent working relationships with my students and their parents. I think my education and working experience would allow me to make a significant contribution to your organization.

    Thank you for taking time to review my application. I look forward to speaking more with you about my candidacy. Feel free to contact me any time.

     

    Yours Sincerely,

    Andrew Stain

    Від: Містер Ендрю Стейн

    5638 Уолл Стріт,

    Ванкувер

     

     

    Для: Школа Шитайської Мови

    2090 Ґрін Стріт

    Лос-Анджелес, Каліфорнія

     

    31 червня 2021 року

     

    Шановний пан чи пані,

     

    Я пишу, щоб подати заявку на посаду викладача китайської мови, яку, як я бачив, рекламували у травневому виданні журналу CUB Jobs. Будь ласка, перегляньте мою біографію, яку я додаю.

    Я відчуваю, що маю необхідну кваліфікацію. Володію ступенем магістра з китайської мови та педагогіки. Я також багато працював з учнями у Великобританії та Китаї.

    Оскільки мій другий ступінь — педагогіка, я глибоко розумію поведінку дітей. Я завжди міг налагодити чудові робочі стосунки зі своїми учнями та їх батьками. Я думаю, що моя освіта та досвід роботи дозволять мені зробити вагомий внесок у вашу організацію.

    Дякую, що приділили час на розгляд моєї заяви. З нетерпінням чекаю, щб поговорити з вами більше щодо моєї кандидатури. Не соромтесь зв’язатись зі мною в будь-який час.

     

    З повагою,

    Ендрю Стейн


Домашня робота
Ознайомтесь з основними хитрощами написання офіційного листа.

Напишіть власний лист за зразком


Monday, the 31st of October


homework





Monday, the 24th of October

Choosing a Career
Сучасні професії



1.Which jobs below are in the photos? 
How many more jobs can you think of in two minutes?



2.Answer the questions. Which jobs from the Vocabulary box is...
- the most dangerous?
- the easiest?
the best paid?
the most stressful?

3.Find jobs from the Vocabulary box for the people in the sentexes below
he/she...
- works in a hospital______(doctor/nurse)
-helps people on holiday_______
- draw pictires of buildings for builders__________
- makes parks look beautiful______
answers the phone in an office or a  hotel________


Monday,the 17th of October

Який я? 

I. Complete each sentence with these `personality` words

Доповніть речення поданими словами, запишіть їх. 

                  

                   shyreliableselfishspoiltsociableambitious

    1. My little brother hates meeting new people. He never knows what to say. He`s quite …………...

2. 2.My aunt wants to be successful in her life. She`s very ………………...

 3. 3.My cousin is very friendly and he enjoys being with other people. He is ……...

4. 4.Their son behaves badly because he is given everything he want. I think he really …………. boy.

5. 5.She never thinks of anybody but herself. I wish she would be less ………….

6. 6. His wife is a person you can really trust. She is a ………. person.


Для закріплення лексики- пройдіть тестування. Відправляти мені результати не потрібно. Тестування відкрите до 18.00



Wednesday, the 12th of October

Граматика. Used to

1) створюємо стислий конспект


Конструкція used to використовується для вираження повторюваних дій або звичок у минулому. Used to має тільки одну форму минулого часу та не використовується в інших часових формах. Значення конструкції used to можна передати словами «раніше», «колись», «раніше звичайно» тощо.
Стверджувальне речення утворюється за допомогою конструкції used to після підмета та форми простого інфінітиву (першої форми) смислового дієслова.

Використання конструкції used to в заперечних та питальних реченнях не характерно та небажано для англійської мови, однак в розмовному мовленні такі речення інколи можуть зустрічатися.

Заперечне речення утворюється за допомогою допоміжного дієслова did (форма минулого часу від do), після якого використовується use to у першій формі та простий інфінітив смислового дієслова.

2) Практикуємо використання конструкції через виконання інтерактивної вправи

знайди пару

Домашня робота

Відкрийте дужки, використовуючи конструкцію  used to ТА НАПИШІТЬ ПРО ТЕ,ЩО ЛЮДИ РОБИЛИ РАНІШЕ, А ЗАРАЗ НІ

  1. Ann … (buy) white bread, but now she buys brown bread.
  2. Susan … (drink) black coffee, but now she drinks white.
  3. Henry … (smoke) a pipe, but now he doesn’t smoke at all.
  4. My dad … (run) 5 km every day, but now he doesn’t run.
  5. My wife … (spend) much money on clothes, but now she spends it on travelling.





Tuesday, the 14 of June

Контроль говоріння!

Оберіть одну з тем. підготуйте невелику розповідь до цієї теми. Будьте готові розказувати її на уроці або запишіть її як голосове повідомлення

People and Relationships

Choose the Career!

Why Go to School?

National Cuisine

Communication Technologies

Is the Earth in Danger?

The World of Painting

Do You Like Sports?


Tuesday,the 7th of June

Доброго ранку! Сьогодні маємо Контроль письма. Вашим завданням є написати есе за планом нижче!

Writing
Your physical education teacher asked you to write an essay discussing pros and cons of team sports. 
Write:
 • whether you and your friends play sports; what sports you play; 
• whether you like playing in a team or you prefer exercising on your own;
 • what the advantages and disadvantages of playing sports in a team are;
 • give advice on how to develop skills working in a team. 
Write an essay of at least 100 words. 
Не меньше 100 слів( на початковий рівень та середній- на 50-80 слів)
 Написати есе за планом вище і надіслати на перевірку в зручний для вас спосіб!!!


Tuesday, the 31st of May
Доброго ранку,вельмишановні. Сьогодні готуємося до контрольно письма. Тренуємося в написанні есе. В зошит перепишіть,будь ласка структуру написання есе та корисні фрази, виділенні голубим.
Writing
An Opinion essay
Paragraph 1
In the introduction, first restate the essay question and then state your own opinion. Use a question or an interesting comment to make your reader want to continue reading
Paragraphs 2-3 ( in the order you prefer)
Give your opinion with some arguments or examples. Mention other arguments and say why you disagree with them
Paragraph 4
Summarise the debate and state your opinion again

Connect your sentences
In my opinion...
It seems to me../I believe.../I think...
I`m not suggesting... I don`t believe...
Some people say...but...
Nowadays.../Today.../In many ways...
First of all,../Firstly,.../Secondly,../Finally,...
However,.../But../On the other hand,..
After all,../Basically../When you think about it,..
In addition,../What`s more,...
To sum up,../ In conclusion,...
ДЗ вивчити структуру та корисні фрази

Tuesday, the 24th of May
Reading
Сьогодні маємо урок контролю читання.
Перед виконанням завдання, продивіться :  video

 Переходимо за посилання, натиснувши:
ТУТ і виконуємо завдання.
після проходження тесту(читаємо, надаємо правильні відповіді) натискаємо на слово Finish, check your answer, робимо скріншот та надсилаємо мені зручним способом
(  електрона пошта, вайбер, телеграм)







Tuesday, the 17th of May
Listening 
Переходимо на фінішну пряму, до завершення навчального року. Попереду 4 мовленнєві діяльності( аудіювання, читання, говоріння, письмо)
Почнемо з аудіювання. Вашим завданням на сьогодні є завдання, натиснувши на посилання нижче 
після проходження тесту( слухаємо, надаємо правильні відповіді) натискаємо на слово Finish, check your answer, робимо скріншот та надсилаємо мені зручним способом(  електрона пошта, вайбер, телеграм)


Tuesday,the 10 th of May
Unit: Sport

To match the pictures with the definition.
З'єднайте картинки з визначенням. 


Tuesday, the 3rd of May

Олімпійські ігри
Прочитати текст, відповісти на запитання після тексту.







Тuesday, the 26th of April
Check your skills

Сьогодні маємо останній урок з теми " Мистецтво". Тому
 1) виконуємо тестове завдання,натиснувши на слово тут( виділенне синім)

Мені скріншоти не надсилаємо,бачу.

2) Виконуємо вправу з зошиті і надсилаємо на перевірку
Read the text and choose the correct word for each space.
Seaside artist
He was once a textile desigher for a leading fashion house, but these days Andrew Ruffhead turns seaside rubbish into art. Andrew is what is something (1)____ a beachcomber. He goes out gathering rubbish on his local beach,where all sorts of interesting things are (2)___up. He later uses these as the (3)___ materials for his artwork, mostly sculpures and collages in the shape of fish,like tuna, and crustaceans,(4)___ crabs and lobsters. Andrew`s eye-catching work, which looks equally good in kitchen, bathrooms and gardens, has been a great success with seaside fans all over the globe, with his funky fish drifting as (5)___ afield as Greece and Cape Cod in New England.
(6)__ as Andrew  can tell you which beach the matelials from each sculpture came from, he is also(7)"___ to know where his work will be hung. It is this interaction with the public that he particularly enjoys. Open to the public by (8)___, his small informal studio also (9)___ him with an opportunity to get direct (10)__ from his customers. People often bring their own beach finds to the studio, although they are not always willing to (11)____ their treasures, preferring to (12)____ Andrew`s advice about how to make them into works of art. It`s advice that Andrew`s happy to give.
1 a)   named                  b)  known            c) called
2. a)  thrown                 b) washed            c) dumped
3. a) natural                  b) crude               c)raw
4. a)  such as                b)much as            c)for instance
5. a) distant                  b) long                  c) far
6. a)   indeed                 b) just                c) rather
7. a)  desire                  b) keen                c) wish
8.a)   schedule            b) appointment    c) timetable
9. a) provides             b)  gains               c) gives
10. a) rewiew            b) feedback           c)  opinion
11. a) let go             b) part with             c) give out
12. a) search              b) enquire             c) seek

3) дз: повторюємо лексику та граматику з теми







Tuesday, the 19th of April
Відомі художники світу та їх твори

З'єднати картину з автором
ДЗ: описати одну з картин на вибір

 Saturday, the 16th of April
                            Жанри живопису. Традиції мистецтва в Україні
Write down the words into your dictionary
Записати слова в словник


Match the words with their definitions.
З'єднати слово з визначенням
Дз: вивчити новиву лексику. Скласти 5 речень з новими словами

               Wednesday, the  13th of April 

Unit: Природа і погода



Виконуємо вправи9-11



Saturday, the 09th of April.

Природні катаклізми 

List of environmental problems:

deforestation
water crisis/polluted water

Hunting

melting ice cap

using toxic sprays for agriculture/farming

plastic waste

pollution from transportation




Обрати 3 з запропонованих природних катоклізм та заповнити таблицею( проблема, причина, ефект, вирішення) англійською.

Wednesday, the  06th of April 

Unit: Природа і погода

                                             Is the Earth in Danger? 
Прочитати та перекласти всі природні катастрофи з вправи 1. З'єднати фото з визначенням. 

                                   

домашнє завдання: описати будь-яке 1 з 9 явищ природи( причини,наслідки) англійською мовою

Wednesday, the  30th of March
Check your skills

👆



Записати таблицю в зошит. Скласти розповідь про звичайний день Міллі за допомогою картинок з вправи 5


Thursday, the 24 th of March

Система освіти в Британії
Classwork

Homework
EX/#3 Fill in the gap





Wednesday, the 23rd of March

1. Lindsay _____ not been to France.

 has
 is
 have

2. _____ you finished your homework?

 Have
 Has
 Is

3. They___ gone to a rock concert.

 's
 'es
 've

4. _____ you been to Japan?

 Is
 Have
 Has

5. We _____ never eaten Mexican food.

 have
 has
 are

6. Andrea has _____ her umbrella.

 forget
 forgetting
 forgotten

7. _____ the sun come up?

 Was
 Have
 Has

8. The children ________ the lost puppy.

 have find
 is finding
 have found

9. Wiwi's been a vegetarian _____ three years.

 since
 for
 after

10. I haven't worked _____ last December.

 since
 for
 by



Дз: опрацювати та перенести таблиці собі у зошити. Виконати тестово 10 речень.

Для тих учнів, які бажають отримати підвищену оцінку , написати розповідь про свій навчальний заклад!!!! Надіслати на перевірку.




Wednesday, the 16th of March

Ставлення підлітків до навчання


 Why do people go to school?
  Why do teachers give tests to students? 
 Do  you like lyceum? Why? / Why not? 
 Are you  a good student? Why? / Why not?
  Do teachers have easy jobs? Why? / Why not? 
 What are your favorite school subjects? Why?  
 What three things can students do to get good school grades?
  Do people ever stop learning? Why? / Why not? 
 How were schools different 100 years ago?
  How will schools be different 100 years in the future?

ДЗ: дати письмово відповіді на питання
 ( розгорнуті) та надіслати на перевірку

Краще записувати як питання, так і відповідь.



Wednesday, the 23rd of February

Мобільний телефон. Культура спілкування

 Mobile Phones



What do you call smart phone in other languages?   keita-denwa (Japanese),  handphone 핸드폰 Handeupon  (Korean),  teléfono móvil (Spanish),  cellular (Portuguese).

Here is some introductory vocabulary 

  • Power Button (to turn on and off)
  • Home Button  (used to unlock)
  • Volume Controls – Up and Down
  • Sound Off Switch
  • Settings
  • WiFi – wireless networking
  • Bluetooth – for wireless connection to other devices nearby such as headphones.
  • Cellular Data – accessing the Internet over the mobile network
  • Keyboards (English, Emoji, Japanese, Chinese, Thai, etc….), Shift, Cap Locks
  • Icons – colourful symbols representing apps
  • Vibrate – a quieter way of being alerted to a call or message notifications
  • Flight mode – turn off mobile data and wifi connection so the phone stops transmitting and receiving signal.
  • Home screen – what you see when you unlock your phone
  • Ring Tone, Alert Tone ….  the different sounds used to alert the user of an event.

Actions

There are many actions you can do with a phone. Some of these are phrasal verbs (verb + preposition).

  • Tap an icon
  • Double tap
  • swipe left
  • swipe right
  • scroll up
  • scroll down
  • turn on
  • turn off
  • turn up, turn down (the volume or brightness)
  • plug in your earphones or charger

Some more actions:

  • Send a message (text)
  • Read a message, text, post, article, etc…
  • Reply to a message
  • Browse Facebook or Instagram
  • Post a photo to Instagram or Facebook.
  • Take a photo – a photo of yourself is a selfie.
  • Edit a photo
  • Make a call
  • Choose  a ringtone
  • Answer a call

Text and Message are now used as verbs as well as nouns): I will text you when I get home.  Message me when you get to work.   Text is also a shortened form of text message: Send me a text.

















 Домашня робота. 1.Заповнити пропуски 2. Скласти невеликий діалог з вивченими конструкціями та словами

Homework

Check your understanding: gap fill

Complete the sentences with a word from the box

soon    you   laugh   shoulder    friends    see    now     much

1. LOL means ‘_______________ out loud’.
2. POS means ‘parent over _______________’.
3. TYVM means ‘Thank you very _______________’.
4. BCNU means ‘be seeing _______________’.
5. ASAP means ‘as _______________ as possible’.
6. OIC means ‘oh I _______________’.
7. TTFN means ‘ta ta for _______________’.
8. BFFL means ‘best _______________ for life’.


Wednesday, the 16th of February

Електронна пошта. Написання електронного  лист

Нижче представлений ряд зразків фраз, які можуть бути корисні, якщо ви пишете діловий або неформальний лист.

Як почати переписку по email англійською?
Виявляйте ввічливість і почніть листування з ввічливого звертання:

Dear Mr. Parker, / Dear Ms. Parker, / Dear Mrs. Parker, – Mr, — містер, Ms. – звернення до незаміжньої дамі, Mrs. – звернення до заміжньої дами.
Dear Sir, або Dear Madam, – якщо ви знаєте стать адресата, але не знаєте імені.
Dear Sir or Madam, – вживайте в разі, якщо не знаєте стать адресата.
Dear partners, Dear colleagues – Шановні партнери, Шановні колеги.
Hi Katya, Hello Katya – Привіт, Катя. Таке звернення прийнятно у разі неформальній листування.
При формуванні неформального емейлу вітання може бути будь-яким, на ваш розсуд.

Перше речення у листі
Будучи ініціатором листа, можете почати пропозицію з фрази:

I am writing in connection with – Я пишу у зв’язку з…
I am writing to draw your attention – Я пишу з метою привернути Вашу увагу до…
I am writing you to enquire about – Я пишу для того, щоб дізнатися про…
I am writing on the subject of — Я пишу через…
I am writing in reference to – Я пишу…
Відповідаючи на отриманий лист, керуйтеся нижчезазначеним фразами:

Thank you for your email of 23th of May, asking about… — Дякую вам за лист від 23 травня з питанням про…
Thank you for your prompt reply. – Дякую вам за швидку відповідь.
Thanks for getting back to me. – Дякую за те, що відповіли мені.
Thank you for contacting our company. – Дякуємо вам за звернення в нашу компанію
Заключна фраза в електронному листі
Фінальна фраза донесе до адресата, яких дій ви від нього очікуєте.

If you have any questions, please feel free to contact me. – Якщо у Вас є які-небудь питання, будь ласка, зв’яжіться зі мною.
I look forward to your reply/hearing from you – З нетерпінням чекаю Вашої відповіді.
Thank you for cooperation – Дякую вам за співпрацю.
Вкладення:

Якщо до листа прикріплено вкладення, напишіть про це в листі:

Please find attached… (documents from the meeting). – Будь ласка, знайдіть у вкладенні…
I am attaching… (our commercial offer). – Я докладаю…
В кінці листа, перед вашим ім’ям підпису, використовуються прикінцеві ввічливі фрази:

Truly yours; Yours faithfully (Відданий Вам).
Your very sincere friend (Ваш щирий друг).
Lovingly yours (Люблячий Вас).
Yours ever; Ever yours, Yours as always ” Ваш).
Cordially Yours (Щиро Ваш).




Опрацювати сктруктуру написання листа  (неформального), короткий конспект.
Написати свій, за зразком ( про місце проживання та діяльність)
Надіслати на перевірку👀


Wednesday, the 9th of February

UNIT: Наука і технічний прогрес

                                             Communication Technologies
                          

Виконайте завдання, пререйшовши за посиланням. 
Текст прочитати, перекласти, впр №3. Виконати вправу №2( після прочитання тексу). Вправа №4 виконати письмово в зошиті і надаслати на перевірку.

 

Інтерактивна вправа



2. True or false? Read the fact file on the next page and circle true or false for these sentences.

 a. Early computers were very big and could do maths.                        true     false

 b. Microchips are very small and store lots of information.                 true      false

 c. Alan Turing invented the microchip in 1958.                                   true    false

 d. People started to buy computers to use at home in the 1970s.         true     false

 e. The World Wide Web was created in 1979.                                     true    false

 f. The first computer mouse was made of plastic.                                true   false


впр№ 4. What do you think? What was the most interesting fact about computers? Have you got a computer, smartphone or tablet? What do you use computers for? How often do you use a computer?


Wednesday, the 2st of February

Food Around the World
This is an activity to discuss food around the world




Виконуємо завдання за посиланням, робимо скріншот та відправляємо мені в зручний для вас спосіб( Вайбер, Телеграм, електроннна пошта)








Friday, the 5 th of November

1/ Let`s think

what`s about this English proverb means?


2/ Read the letter and Fill in the gap
Прочитати лист, заповнити пропуски. 
preparation task
 З'єднати словосполучення з визначенням

Monday, the 1st of November

                                          Україна та Великобританія                                               

Unit :Ukraine and Great Britain  

Політичний устрій Великобританії  (умовні речення 1 типу)
Державні свята Великобританії

1.Прочитати текст.
In the UK, only around 43% of 18- to 24-year-olds vote in general elections. Are you interested in politics, or do you change the TV channel when politicians appear on the screen? Leaders and parties The Prime Minister is the head of government in Britain and the queen (or king) is the head of state. British people vote in elections for Members of Parliament (MPs) to represent them. There are lots of political parties in the UK but the big three are the Labour Party (the main left-wing party), the Liberal Democrats (the main centre party) and the Conservatives (the main right-wing party). There are also parties representing different parts of the UK, such as the Scottish National Party and Plaid Cymru in Wales. Voting The UK voting system operates on a majority vote system. The political party that wins the most votes wins the election. For a political party in the UK to form a government, they need an overall majority. This means that the ruling party needs to have more Members of Parliament than all the other parties put together. If the winning party does not have an overall majority then there is a hung parliament. Coalition government What often happens in the case of a hung parliament is that one large party will join up with a smaller party to form a coalition. By doing this, they exclude the main opposition and still have power – although it is now shared between the two coalition parties. Young people and politics All British citizens over the age of 18 can vote in general elections. Some people think that young people in Britain are apathetic and don't care about politics. About 43% of 18- to 24-year-olds voted in the 2015 general election. The overall turnout is usually around 65% of the population. This is what some young people said about British politics. ‘I can’t relate to any of the politicians. They all seem fairly similar and rarely listen to young people. If politicians really listened to the voters, I think more young people would vote.’ Fiona, 20, from London ‘I didn’t vote in the last election but I do care about my country. Thousands of people protested on the streets against the government's plans to cut financial help with university fees earlier this year. Only rich people will be able to go to university if we have to pay thousands of pounds to study! I was at the protest and so were most of my friends at uni. I’ll vote in the next election if things don’t change.’ Sean, 19, from Leeds ‘Politicians need to start listening to us. We would get engaged in mainstream politics if we felt that our opinions were respected.’ William, 24, from Sheffield ‘Of course I voted in the last election. Everyone should vote! Young people need to start voting in general elections. If we don't vote, we won't change anything.’ Pippa, 23, from Fleet General elections are held approximately every five years. Will more young people decide to vote in the next election? We'll have to wait and see. 

2. Match the vocabulary with the correct definition and write a–h next to the numbers 1–8
1…….. an election                    a. the group of people who officially control a country
 2…….. the government            b. a member of government or of another political party
 3…….. a politician                   c. the leader of the government 
4…….. the Prime Minister        d. the larger number or part of something
 5…….. the turnout                    e. behaviour that shows no interest in something 
6…….. a political party             f. when people vote to choose people to represent them                                                          in political jobs 
7…….. the majority                  g. the number of people who vote in an election or                                                               attend  an event 
8…….. apathy                         h. an organisation of people with similar political beliefs                                                                       and ideas  

3. Check your understanding: true or false Circle True or False for these sentences.
 1. There are only two political parties in the UK.                                     True False 
2. A political party needs an overall majority to form a government.       True False 
3. A coalition government is made up of two parties sharing power.       True False 
4. You have to be 17 or over to vote in a general election in the UK.       True False 
5. Less than half of 18- to 24-year-olds voted in the 2015 election.        True False
 6. There is a general election every three years in the UK.                       True False 


4.Домашнє завдання :
написати параграф про своє улюблене  британське  свято та мати змогу його розказати.


Friday, the 29 th of October

Check your skills


1. Переходячи за посиланням виконайте тестове завдання. Чітко вказавши своє ім'я та прізвище. Надсилати мені відповідь непотрібно, я бачу ваш результат та час приділений на виконання цієї роботи. Не поспішайте, думайте.

Test


2. Виконайте завдання з використанням інтерактивної вправи, перейшовши за посиланням. Результати своєї роботи надішліть будь ласка на Viber( скрін оцінки)

Job Riddles


25/10 lesson 18
Type of business letters

 

 


 Lesson 19 Interview

Найбільшуживаніші питання на інтерв'ю  


Homework Write the formal letter!

 

23.10 Unit Choose the career

 










 

Unit 4. Natianal Food. Харчування. 

Традиції харчування у Британії

“We are what we eat”






































































Monday, the 18th of January

Перейдіть за посиланням та виконайте запропоновані завдання. Зробіть скріншот або сфотографуйте результат та відправляйте мені через Вайбер, Телеграм або електрону пошту.

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Reading_comprehension/Food_Around_the_World_ah62682bo

Опорний конспект

Second Conditional (друге умовне речення) використовуємо тоді, коли говоримо про те, що хотіли б зробити в теперешньому або майбутньому часі, але на даний момент неможливе. Дія нереальна

Second Conditional робиться за допомогою if + Past Simple, а у другій  частині реченняу використовується  would + дієслово у формі інфінітиву.

If + Past Simple -------- would + verb

Приклади:

If I was you I would continue this a business. — Якби я був тобою,я б продовжив цю справу.
She would go there if she had a car. — вона б поїхала туди,якби вона мала машину(зараз машини немає).
We would not be late for the concert, if you gathered quickly. — миб не запізнилися на концерт, якби ти збиралася швидше.

Приклад

If I (have) such a car, I (paint) it in red. — If I had such a car, I would paint it in red.

Розкрийте дужки.

  1. If I (be) you, I (study for exams).
  2. If we (have) a car, we (go) for a drive in the country.
  3. Kim (buy) some new clothes if she (have) enough money.
  4. If cameras (not/cost) so much, we (buy) one.
  5. John (lend) you some money if you (ask) him.
  6. He (open) the door if he (have) the key.
  7. We (paint) the house if we (have) the time.
  8. If she (get) good grades, she (go) university.
  9. If I (be) rich, I (never/work) again.
  10. Helen (post) the letters if she (have) some stamps.




Monday, the 25th of January

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3078773 

Для закріплення теми  Food виконайте тестове завдання. Тест відкритий до 17.00 



Wednesday, the 27th of January

Unit 5: Communication Technologies


I.Make a list of 10 inventions and decide on:

-the best invention

- the worst invention

- the most invention to you in your daily life

II.Label the numbered elements in the picture. 

Підпишить пронумеровані елементи на картинці. Якщо виникає питання, шукайте в словнику нижче.



Monday, the first of February




1.Виписати всі дієслова у словник чи зошит з перекладом
2. Заповнити пропуски
3. Надіслати готові речення для перевірки!!!!
Д.З- вивчити слова на словниковий диктант


Thursday, the fourth of February

E mail







Monday,the 8th of February


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6703132


Thursday,the 11th of February


Monday, the 15th of February
Unit:Why do we study?
Education

Thursday, the 18th of February

Написати есе на тему " Телефон. Школи та коледжи повинні заборонити телефони на території навчального закладу. Ви згодні? Так чи ні? 

У своєму есе треба використати не меньше ніж 6 з 15 слів поданих зліва!!!



Роботи чекаю сьогодні (четвер 18.02). 

Підтягуємо "хвости". Це остання тема з попереднього  розділу!!! Деякі оцінок не мають зовсім

Monday, the 22nd of February
Present Perfect Continuous 





Розкрити дужки, використовуючи Present Perfect Continuous .


Monday,the 22nd of March


List of environmental problems:

- deforestation
- water crisis/polluted water

- Hunting

- melting ice cap

- using toxic sprays for agriculture/farming

- plastic waste

- pollution from transportation

Thursday,the 25th of March



Monday, the 29 th of March
Unit : The World of Art




Thursday, the first (1st) of April

 Monday, the 5th of April

Переходимо до завдання, натиснувши на слово  TASK    і практикуємо знання з граматики! Свої результати надсилаємо у Viber, пошту або Telegram
task

Wednesday, the 7 th of April

Practice your vocabulary



Переходимо до завдання, натиснувши на Practice your vocabulary  Друге завдання пишемо у зошиті.

Wednesday, the 14 th of April

Виконуємо контрольну роботу







Wednesday, the 21st of April

Unit: Sport and Leisure
(спорт і довкілля)

Wednesday,the 28th of April
Control work
Роботу виконуємо на подвійному листочку.


Tuesday,the 11 th of May



Reading comprehension

Натискаємо на посилання, та виконуємо завдання з читання. Скріншоти своїх оцінок надсилаємо мені. 

reading

якщо виникають питання, пишіть 














 
















Комментариев нет:

Отправить комментарий

HELLO, MY DEAR FRIENDS!!!! LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IS VERY IMPORTANT AS LANGUAGE IS A MEANS OF COMMUNICATION. ПІДРУЧНИК Англійська мова ...