група 21

Friday,the 31st of March

Подивіться на фото на заповнить таблицю своїми асоціаціями!!!!





Thursday,the 30th of March
Прочитайте питання, та дайте відповідь заносячи відповіді у таблицю. Проблема- вирішення-результат



Wednesday,the 29th of March

На головній сторінці блогу знаходимо посилання на підручник.
Вікриваєсо сторінку 215, та виконуємо вправи 1,2.
 на питання другої вправи відповіді даємо письмово!


                               Friday,the 24th of March
  На головній сторінці блогу знаходимо посилання на підручник.

Вікриваєсо сторінку 208, та виконуємо вправy 1 
Guess the meanings of the following words (1-6) and match
them with their definitions (a-f)
З словами скласти 6 речень, записати у зошит та надіслати мені на перевірку.

Wednesday,the 22nd of March

Focus on Youth

На головній сторінці блогу знаходимо посилання на підручник.
Вікриваєсо сторінку 204, та виконуємо вправи 2,3,4.
вправа 2- прочитати текст, вправи 3,4- виконуємо письмово!

                                         
Friday, the 17th of March
Прочитати текст, заповнити пропуски .





Wednesday, the 15th of March

Натискаємо на аудіювання Listening, проходимо завдання, натискаємо на Finish, робимо скрін та надсилаємо мені. Вірю у вас все вийде!



Friday,the 10th of March

Complete sentences A-D with the verbs: charge, emppty, fill...with, load/unload, switch on/off,turn down/up




Wednesday,the 8th of March
Доповніть фрази використовуючи запропоновані дієслова.



Friday,the 3rd of March




 Wednesday, the 1st of March

Після виконання тесту , надішліть скріншот мені. Ті,хто мріють отримати оцінку вищу ніж 6, обирають будь-якого  з персонажей тесту і готує повідомлення про нього.

Wednesday,the 22nd of February













Wednesday, the 15th of February
read the webpage!
Прочитайте вебсайт. Виконайте вправу 3. з'єднавши слова та фрази з визначенями!



ДЗ. Зі словами,які підкреслені в статті, скласти речення!

Wednesday,the 8th of February


Прочитати вправу №1. Домашнє задання- вправа 2,3



Tuesday,the01st of February

Careers



homework 

Read the text(ex1). Match the words 1-6 with the definitions A- F
Прочитати текст, вправа 1, виконати вправу 3 

Wednesday,the 25th of January

My future profession

I want to be a railwayman, because …, that’s why I have entered this technical lyceum.

-my parents (relatives) are railwaymen too and I want to continue this family tradition

- It was always my dream (since the childhood)

- after graduating I am guaranteed the work

- свій варіант


If I work at my qualification, I can become a .... ( своя професія)

At this technical lyceum we have to study a lot of general and special subjects. Especially important for me are: protection of labour, station automatics systems, railway haul automatics systems, safety measures, organization of maintenance, assembling and setting up, fundamentals of management engineering.

ДЗ: Доповнити розповідь своїми фразами та реченнями, або прикладами фраз ,які виділенні курсивом).

Написати розповідь в зошит, записати голосове повідомлення та відправити мені на перевірку.(через вайбер)



Monday,the 26th of December
Writing test

Your English friend is preparing for his/her school leaving examinations and feels very nervous as the exam dates are approaching fast. He/she wants your advice on how to deal with exam stress. Write him/her a letter in which you

  • express your understanding of his/her problem and support him/her
  • share several ways of preparing for exams
  • give some tips on how to reduce stress and calm down before and during exams

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.

Good luck


Monday, the 19th of December
 Шановні учні! Сьогодні виконуємо контрольну роботу за перший семестр. всі завдання виконуємо тестове. Ті,хто мріє отримати оцінку більше середнього, після тестового завдання, виконую письмове завдання в своєму зошиті, і напраляє на перевірку.




GOOD LUCK


Monday, the 12th of December

Натискаємо на слово   і виконуємо інтерактивне завдання.
Результати своєї діяльності- надсилаємо мені!!!


Monday,the 5th of December
Світова кухня


Виконуємо інтерактивну вправу. в кінці натискаємо на слово FINISH та робимо скріншот вашої оцінку та надсилаємо мені.




Monday,the 28th of November




Do Ex. in your copybook




Monday,the 21st of November




Wednesday, the 16th of November







Monday, the 14th of November

Перейдіть за посиланням та виконайте запропоновані завдання. Зробіть скріншот або сфотографуйте результат та відправляйте мені через Вайбер, Телеграм або електрону пошту.

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Reading_comprehension/Food_Around_the_World_ah62682bo


 Wednesday,the 9th of November


Розберіть значення слів



Практикуйте лексику

food
dish
meal


Запишіть їх в зошит і запам'ятайте

  


Monday the 7th of November
Focus on
Read the text below.For questions 1-10 choose the correct answer A,B,C or D.






Monday,the 31st of October
Focus on exam







Monday, the  24th of October 

Конфлікт поколінь. Батьки і діти


1) What can you see in the picture?
2) Do you get on well with your parents?
3) Do you keep your promises?
4) What do you and your parents usually argue about?
 Is it: 
school marks, 
staying out late,
 pocket money,
 friends, 
clothes, 
posters on the wall, 
your untidy room,
doing your housework or homework, 
playing computer games, etc.


II. Write down the words into the dictionary with translation




Якщо є бажання підвищити свою оцінку за першу тему виконуйте завдання за посиланням










Tuesday, the 7th of June
Підсумковий урок.
Для тих,хто ще не здав 4 контроля( читання,говоріння, письма чи аудіювання) у вас прекрасна можливість допрацювати.
 Сьогодні у вас з'явиться оцінка за семестр з англійської мови. 
NEVER GIVE UP AND NEVER STOP LEARNING!!!!!

Tuesday,the 31st of May
Маємо сьогодні передостанній урок.
Контроль говоріння
Завдання 1
Оберіть одну з запропонованих тем і будьте готові розказати її( голосове повідомлення чи на онлайн уроці)
  1. BEING A STUDENT
  2. MAKE UP YOUR MIND
  3. FAMILY RELATIONSHIP
  4. EATING OUT
  5. INVENTIONS AND LIFESTYLES
  6. NATURE AND THE ENVIRONMENT
  7. SPEAKING ABOUT ART
  8. YOUTH
  9. PEOPLE AND SOCIETY
На 1-6 балів обсяг розповіді- 1- хвилину( до 80 слів)
На 7-10- розповідь має бути не меньше 150-200 слів.

Wednesday, the 25th of May

Контроль письма

Напишіть листа другу. Але спочатку уважно прочитайте, що саме ви повинні написати:

Last month you took an active part in the TV quiz show “Around the World”. And you’ve won a prize – two tickets for a tour of Ukraine. Write a letter to your friend in which you

       invite him/her to join you

       describe the means of travel and accommodations

       describe two special places you are going to visit

       give suggestions what he/she will need to take with him/her

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.


Натискаємо на посилання,виконуємо завдання, після того,як заповнені усі пропуски натискаємо Finish & check my answer та надсилаємо скріншот у зручний для вас спосіб


 Wednesday, the 18th of May.
 Контроль аудіювання
Сьогодня працюємо над підвіщенням рівня прослуховування. Для цього переходимо за посиланням, прослуховуємо текс та виконуємо завдання після тексту.


скріншот остаточної відповіді надсилаємо в зручний для вас спосіб( вайбер, телеграм, електрона пошта) 

Wednesday, the 11th of May





 Прочитайте текст "Emotional Maturity" впр.1 с. 219.



 Знайдіть відповіді на питання в тексті (письмово в зошиті):

1) When do people become emotionally mature?
2) Why do young people get angry?
3) What do children afraid of?
4) What does it mean to become mature?

 Вправа 4, с. 221

ДЗ:Знайдіть інформацію про молодіжні організації . Виберіть одну організацію і підготуйте презентацію про неї.



Wednesday, the 4th of May
Unit: Focus on Youth

Молодіжні організації. Молодіжний рух в Україні та світі
Всі незнайомі слова виписуємо в словник з перекладом. Передивіться перелік проблем, які хвилюють підлітків. Поставте їх у порядку значимості для вас і поясніть

Оберіть правильний варіант на вашу думку( Герундій чи Інфінітив)



 Wednesday, the 27th of April
Unit: Focus on Youth
                                                 Молодіжна культура
Перепишіть лист у зошит відкриваючи дужки( використовуєсо інфінітив або герундій)

Довідка для повторення








                                                   

 
                                       

повторний доступ до тесту тут

Wednesday, the 20th of April
Перевір свої знання. Проблеми молоді

I.Пройти тестування з попередньої теми, натиснувши на слово  TEST ( яке виділене синім кольором)

II.  Слова та словосполучення виписати в словник з перекладом.
Домашнє завдання
III. Заповнити таблицю. Маючи проблему записати її вирішення та результат на вашу думку

problems                                        solutions                  results
The law on the sales
of alcohol to minors
is not obeyed.


The working hours of
discos are too long



The youngsters are
staying out late. (lack
of sleep)



lack of information
on the dangers of
drinking





                           Tuesday, the 12th of April
Винаходи та винахідники

Nowadays we can even say that “Comfort is the mother of invention” because various inventions in electronics transport etc. make our life easier and more comfortable

I.Match the early devices with the modern devices we use today.

1)    Adding machine                                    CD player  

2)   Telegraph                                                camcorder

3)   Crystal radio                                           calculator

4)   Gramophone                                          digital camera

5)   Typewriter                                              telephone

6)   Cine camera                                            games console

7)   Video game                                             DAB radio

8)   Instamatic camera                                 word processor


II.Complete the sentences using these words:

1.     My grandparents still listen to music on an old ______________, which is about 80 years old.

2.     Can someone pick up the ___________, please? It’s ringing.

3.     “What’s that old device?” “It’s a _____________. People used it to send messages over long distances.”

4.     My mum hates technology. She doesn’t switch on a ________________ to type a letter. She uses an old ______________.

5.     Sara couldn’t add up the numbers in her head so she used a ______________.

6.     Martin! Turn down your ______________! How can you listen to such loud music while you are doing your homework?

7.     My parents got married in the 1950s. Someone had a ____________ ____and filmed the wedding.

8.     My brother spends hours playing video games on his ________________.

9.     “Look at those people surfing!” “Quick! Switch on the ______________ and record them!”

Tuesday, the 5th of April
Unit: Inventions and lifestyle
      Мобільний телефон




Worksheet В                      

Worksheet A - переписати та доповнити таблицю. 
Worksheet В- написати,що означають абревіатури.

Tuesday, the 29 th of March


Прочитати вправу №1. Домашнє задання- вправа 2,3



Thursday, the 24 th of March
Careers



homework 

Read the text(ex1). Match the words 1-6 with the definitions A- F
Прочитати текст, вправа 1, виконати вправу 3 


Tuesday, the 22 nd of March


Професійна лексика. Корисні фрази



Виконати завдання 1-3. Надіслати на перевірку





Tuesday, the 15 th of March

My future profession

I want to be a railwayman, because …, that’s why I have entered this technical lyceum.

-my parents (relatives) are railwaymen too and I want to continue this family tradition

- It was always my dream (since the childhood)

- after graduating I am guaranteed the work

- свій варіант


If I work at my qualification, I can become a .... ( своя професія)

At this technical lyceum we have to study a lot of general and special subjects. Especially important for me are: protection of labour, station automatics systems, railway haul automatics systems, safety measures, organization of maintenance, assembling and setting up, fundamentals of management engineering.

ДЗ: Доповнити розповідь своїми фразами та реченнями, або прикладами фраз ,які виділенні курсивом).

Написати розповідь в зошит, записати голосове повідомлення та відправити мені на перевірку.(через вайбер)

Tuesday, the 1st of February

Food Around the World
This is an activity to discuss food around the world




Виконуємо завдання за посиланням, робимо скріншот та відправляємо мені в зручний для вас спосіб( Вайбер, Телеграм, електроннна пошта)









Wednesday, the 3rd of November

Здорове харчування. Особисті пріоритети харчування

                                                  Check your skills

1. read the article. Прочитати статтю та виконати завдання після неї







2. дати письмову відповідь на останні два питання у завданні  discussion
всі виконані завдання надіслати для перевірки!!!


Wednesday, the 27 th of October

Unit: Eating out

Дати відповіді на запитання!

Homework 

Match the picture with definition. З'єднати картинку з визначенням




Комментариев нет:

Отправить комментарий

HELLO, MY DEAR FRIENDS!!!! LEARNING A FOREIGN LANGUAGE IS VERY IMPORTANT AS LANGUAGE IS A MEANS OF COMMUNICATION. ПІДРУЧНИК Англійська мова ...